پنج شنبه ۹ حمل ۱۴۰۳
صفحه نخست / سرمقاله / تعیین کمیتۀ برای اجرای شدن قانون ثبت احوال نفوس از سوی حکومت

تعیین کمیتۀ برای اجرای شدن قانون ثبت احوال نفوس از سوی حکومت

حکومت کمیته یی را برای چگونگی اجرای شدن قانون ثبت احوال و نفوس و توزیع تذکره الکترونیکی تعیین کرده است.
به نقل از دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری حکومت کمیته یی را برای چگونگی اجرای شدن قانون ثبت احوال و نفوس و توزیع تذکره الکترونیکی تعیین کرده است؛ موضوعی که محترم سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری در دیدارش با سفیر بریتانیا بیان کرده است.
خبرنامه می‌افزاید که بحث برسرچگونگی تطبیق قانون ثبت احوال نفوس را که روز دوشنبه مورخ( ۱۵ سنبله ۱۳۹۵ ) در جلسه کابینه مطرح شد، یک موضوع حیاتی و گره گشاه خوانده شده است به اساس گفته‌های سرور دانش :” با اجرایی شدن این قانون و توزیع تذکره الکترونیکی، بخشی از مشکلات مربوط به انتخابات نیز حل می گردد.”
به گفته دانش، قانون ثبت احوال و نفوس که اوایل آغاز به کار حکومت وحدت ملی(دو سال قبل) توشیح شد تاکنون جنبه اجرایی نگرفته است و اکنون حکومت برآن است تا روند تطبیق این قانون به حرکت در آید.
معاون رئیس جمهور افزود:” با توجه به اعتراض هایی که در خصوص تطبیق قانون ثبت احوال و نفوس و چگونگی توزیع تذکره الکترونیکی وجود دارد، پیشنهاد شد تا روند اجرایی شدن این قانون به بحث گرفته شود و براین اساس در جلسه روز گذشته کابنیه یک کمیته کاری به این هدف توظیف شد.”
دانش خاطر نشان کرد که از نظر وی مسکوت گذاشتن تطبیق قانون راه حل نیست و تنها از طریق بحث و بررسی می توان به خواست مردم پاسخ داد و بخاطر توزیع تذکره الکترونیکی به یک راه حل رسید و این طرح از روز گذشته روی دست گرفته شده است.
معاون دوم رئیس جمهور در ادامه این دیدار تصریح کرد که با وصف این که توزیع تذکره الکترونیکی یک روند طولانی است، اما نفس اجرایی شدن آن می تواند مشکلات بسیاری را در برخی از موارد از جمله مسئله انتخابات حل کند.
جیمز روبرت جرمی، سفیر بریتانیا نیز گفت که جامعه جهانی به حمایت خود از حکومت وحدت ملی در زمینه های مختلف به خصوص برگزاری انتخابات و فراهم نمودن کمک های مورد نیازدولت و مردم افغانستان ادامه خواهد داد. او گفته است که کمک های دولت بریتانیا تا سال ۲۰۲۰ میلادی( چهار سال دیگر) به افغانستان ادامه خواهد داشت و همچنان، همکاران بین المللی دولت افغانستان، برنامه انتخابات را از لحاظ تخنیکی و مالی حمایت خواهند کرد.

Print Friendly, PDF & Email

همچنان ببینید

از کشتار جمعی کابل تا حادثۀ مشکوک قندهار

حوادث کابل و قندهار، هلمند و ننگرهار مایۀ تأثر عمیق است. در حملات دو روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *