پنج شنبه ۹ حمل ۱۴۰۳
صفحه نخست / اجتماع / پیام تسلیت و همدردی کانون اصلاحات در پیوند به حمله تروریستی دوشنبه کابل ۱۰/ ۲ / ۹۷

پیام تسلیت و همدردی کانون اصلاحات در پیوند به حمله تروریستی دوشنبه کابل ۱۰/ ۲ / ۹۷

1212با اندوه و درد دژخیمان سیه دل در حمله‌ی دهشت افگانانه امروز شماری از هموطنان ما به شمول خبرنگاران را به شهادت رسانیده و یک بار دیگر شهروندان را به گلیم غم نشانیدند.
کانون اصلاحات تاسف و همدردی خود را به خانواده های معظم شهدا و جامعه خبرنگاری کشور ابراز میدارد.
در دو حمله‌ی دهشت افگانۀ گروه‌های تررویستی در سرک شش‌درک و جوار مطبعه‌ی دولتی کابل شمار زیادی از شهروندان ملکی کشور به شهادت رسیده که در این میان از شهادت و زخمی شدن حدود ده تن از خبرنگاران کشور نیز خبر داده شده است.
کانون اصلاحات به عنوان یک نهاد فرهنگی و رسانه یی کشور، این رویداد غم انگیز را ضایعۀ بزرگ به خانواده رسانه یی و کاروان دموکراسی و مردم سالاری در کشور دانسته، برای شهیدان بهشت برین و برای زخمیان این رویداد خونین و وحشیانه شفای عاجل تمنا دارد.
دهشت افگنان طالب، داعش و دیگر گرو‌ه‌های تروریستی که طی دو دهه جهت ایجاد رعب و وحشت پیهم معلمان، دانش‌آموزان، کسبه کاران و مامورین ملکی و مراکز عام‌المنفعه را آماج قرار داده‌‌اند، این بار نیز با هدف قرار دادن شهروندان ملکی و خبرنگاران نشان دادند که از اعمال زشت خود دست نکشیده و با مردم افغانستان سر آشتی ندارند.
کانون اصلاحات، حمله به خبرنگاران و رسانه ها را حمله به آزادی بیان و جنایت علیه بشریت و ارزش های انسانی میداند و از دولت افغانستان و نهاد های مسوول با جدیت میطلبد تا در راستای حفاظت از شهروندان غیر نظامی و تامین فضای مناسب و مصوون کاری برای خبرنگاران و رسانه های کشور از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نورزند.
کانون برای دادخواهی و حمایت از خبرنگاران و رسانه ها، این روایتگران درد ها و رنج های مردم افغانستان همواره در کنار آنان قرار خواهد داشت و از مبارزه و پیکار هدفمند و فراگیر در برابر افراط گرایی، تروریزم و خشونت ورزی حمایت و پشتبانی خواهد کرد.
روح تمام شهیدان و جان باختگان رویداد های تروریستی شاد و یاد شان گرامی باد

با احترام
کانون اصلاحات

Print Friendly

همچنان ببینید

33

سخنی با دشمنان شادی و امید

اکنون که این سطور را می‌نویسم ما بار دیگر در آستانۀ نوروز، این کهن‌یادگارارزش‌مند نیاکان، …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *