جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳
صفحه نخست / گزارش / نخستین خواست ما؛ اصلاحات است!

نخستین خواست ما؛ اصلاحات است!

اصلاحات؛ پایان دادن به روند بی پایان تخطی‌ها و تخلف‌ها و تقلب‌های بی انتها از سوی حلقات مغرض و ماجراجو.
اصلاحات؛ ساختن بنایی نو بر فراز ویرانه‌هایی که ملتی را به ستوه آورده و زمین‌گیر ساخته است. بنایی که مبنایش صداقت باشد و محصولش سعادت.
اصلاحات؛ نه گفتن به تمام امر و نهی‌هایی‌که ریشه در خودکامگی‌های مشتی مغرض و مریض و ماجراجو دارد. همان هایی‌که در توطئه و تزویر تخصص دارند و متبحراند.
اصلاحات؛ گذشتن از خطوط قرمزِ نامقدس و نا مرئیی‌که برای حفظ گنجینه‌های بادآورده جمعی بی‌هویت ترسیم گردیده و کسی را یارای نزدیک شدن به آن نیست.
اصلاحات؛ رفتن به جنگ کسانی است که افغانستان را صدرنشین فهرست مافیای مواد مخدر ساخته و از کشوری کوچک، امپراتوری بزرگی برای تجارت موادمخدر ساختند برای فربه ساختن سرمایه‌های شخصی شان و به اعتیاد کشانیدن میلیون‌ها انسان بی گناه در سراسر جهان.
اصلاحات؛ ایجاد پناهگاهی مطمئن برای ملتی سرگردان و فرو رفته در باتلاق جنگ و بحران.
اصلاحات؛ روشن نمودن شمعی تابان در برابر طوفان بی‌عدالتی‌های خود ساخته و توطئه های سازمان یافته.
اصلاحات؛ نخستین سنگ برای تحکیم ساختمان نظام ما است. نظامی‌که همگان در سایه‌ی سبز آن زندگی می‌کنیم و آرامش نسبی مان را مدیون آن هستیم.
اصلاحات؛ نخستین گام برای اعادۀ اعتماد از دست رفته ما و مردم ما به انتخابات و تعیین سرنوشت ما به دست های خود ماست.
اصلاحات؛ یعنی انقلاب به معنای واقعی کلمه. تبدیل نمودن افغانستان، از نمادِ جنگ و فقر و تقلب، کشورِ دود و تریاک و هیرویین، شکارگاه تروریستان ملی و بین المللی و خانۀ امن فساد پیشگان داخلی و خارجی، به سرزمین سبز سعادت و امنیت و احترام. به دیارِ وحدت و وقار و اقتدار.
اصلاحات؛ نخستین حرف از الفبای ثبات، امنیت و آرامش در افغانستان است. اگر این نیاید؛ هیچ چیزی دیگر نخواهد آمد.
آری هموطن!
اصلاحات؛ حق مسلّم هر کدام ماست. اصلاحاتی فراگیر، بنیادین و ماندگار. آنگونه که با تطبیق آن، بساط جور و استبداد برای همیش بسته گردیده و راه برای برداشتن گام های بعدی به سوی رشد و توسعه و رفاه در تمام ابعاد زندگی مردم فراهم گردد.
برای تحقق این هدف؛ گفتن و شنیدن کافی نیست. شعار دادنِ تنها، نه دردی را درمان می‌کند و نه بر زخمی مرهم می‌نهد. بلکه برای رسیدن به این خواست مقدس باید به پا خاست و عمل کرد.
برای چنین عصیان بزرگ در برابر بزه کاران کارکُشته و با تجربه‌ای که ما را به چنین فلاکتی کشانیده‌اند، به جای استفاده از خشم و خشونت باید مجهز به سلاح مهر و عطوفت شد و سنگری از عقل و اعتماد ایجاد کرد و بنا نهاد.
با این‌همه باید به خاطر داشت که آوردن اصلاحات، نه در توان تو است و نه در صلاحیت من. بلکه مسوولیتی مشترک است میان ما و بر عهدۀ ما.
بنابراین از همین امروز باید دست به کار شد و درختِ خبیثۀ فساد و فساد پیشگان را با همه برگ و بارش از ریشه بر کند و به جایش گلستانی ساخت، تا عطرش جهانگیر گردد و فضایش عنبرین.
آری هموطن! این صفحه را بر همین مبنا ساخته‌ایم. آدرسی برای همه مصلحین و اصلاح پیشگان. برای هرکسی‌که رویایی بر سر دارد برای خدمت به خدا و بندگان خدا.

Print Friendly

همچنان ببینید

به بهانۀ هفته قانون اساسی؛ از ضرورت تعدیل تا تجلیل نمادین

 نهضت گرایش به قانون اساسی در حوزه‌ی مشترک تمدنی ما، به ویژه در افغانستان تاریخ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *