جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳
صفحه نخست / فرهنگ / روگشایی کتاب “مجموعۀ مقالات پوهاند میرحسین شاه”

روگشایی کتاب “مجموعۀ مقالات پوهاند میرحسین شاه”

کانون اصلاحات روز دو شنبه،۱۸ سرطان ۱۳۹۷ برنامۀ روگشایی کتاب “مجموعۀ مقالات پوهاند میرحسین شاه” را برگزار کرد. این برنامه با اشتراک برخی چهره های سیاسی، اساتید دانشگاه، نویسنده ها، دانش‌جویان و فرهنگیان و با گردانندگی اجمل دانش، یکی از اعضای کانون اصلاحات برگزار شد. آقای دانش با خوش آمد گویی مهمانان کانون اصلاحات را نیز به معرفی گرفت.
سید جعفر راستین وایراستار و مشاور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور چاپ کتاب را به جامعۀ فرهنگی و علمی کشور تهنیت گفته وضعیت جامعۀ فرهنگی را خراب عنوان کرد. او چاپ کتاب را در یک چنین شرایط کار ارزش‌مند خوانده از انتشارات امیری تشکر کرد.
آقای راستین در خصوص کار ویراست کتاب عدم اشراف تاریخی را نسبت به نویسنده از چالش های فراراه خودش قلم‌داد کرد و مشکلات تایپی و عدم یک دیدگاه واحد در بخش شیوۀ نگارش و عرصۀ ویراستاری را از چالش ها کلی عنوان نمود. او در این رابطه علاوه کرد که با توجه به دیدگاه های مختلف گسترۀ ویراستاری، حد اعتدال را در نظر گرفته؛ اما در قسمت محتوا و متن کتاب تلاش کرده است، اصل امانت‌داری را رعایت کند.
سید جعفر راستین نهضت ترجمه را موثر خواند و گفت که یک بخش زیاد مقالات در این کتاب ترجمه های نویسنده است که این امر در غنای فرهنگی بسیار موثر و کمک کننده می‌باشد.
داکتر حبیب الله پنجشیری، یکی دیگر از سخن‌ران های مجلس گفت که انسان های بزرگ و عاقل ممکن نیست به عدم بپیوندند که نویسندۀ این کتاب، یکی از این انسان ها است. او القاب را مانند کاندید اکادمیسن یاد آور شد که به نویسندۀ کتاب تفویض شده است و افزود که امید در چاپ های بعدی این کتاب از این القاب استفاده شود.
آقای پنجشیری از نویسنده کتاب به عنوان نماد علمی و فرهنگی کشور یاد کرده ضمن قدردانی از کانون اصلاحات بابت برگزاری برنامه، افزود که امید دارد، سنت چنین قدردانی ها هم‌چنان در زندگی اشخاص ادامه یابد.
داکتر پنجشیری با ارایۀ معرفی مختصر از زندگی‌نامۀ پوهاند میر حسین شاه گفت که افتخار شاگردی نویسنده را دارد و هم‌چنان از حضور نویسنده در کنفرانس ها و سیمینار های بین المللی یاد کرد.
آقای پنجشیری در ادامۀ صحبت هایش به نقل خاطرات دوران دانش‌جویی اش با پوهاند میر حسین شاه پرداخت.
آقای پنجشیری نیز از کانون اصلاحات بخاطر برگزاری برنامه تشکر کرده در پایان چاپ کتاب و نود و سومین زادروز پوهاند میر حسین شاه جوادی را تبریک گفت.
“مجموعۀ مقالات پوهاند میر حسین شاه” را سید جعفر راستین ویراست کرده صفحه آرایی این کتاب توسط ذکریا محمدی شده و انتشارات امیری آنرا چاپ کرده است. این کتبا در بهار ۱۳۹۷ طی یک هزار نسخه در ۳۸۲ صفحه به چاپ رسیده است.

Print Friendly

همچنان ببینید

جشنواره دمبوره بامیان: نکوداشت نوازنده‌ای که ‘به خاطر هنرش’ کشته شد

برگزاری دومین جشنواره دمبوره در بامیان در کنار برنامه‌های متنوع دیگر فرهنگی و هنری به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *